måndag 3 januari 2022

Seg dag...

 Så otroligt seg...

Jag lyckades hålla mig vaken hela dagen igår. Till och med enda in på sena natten. 
Tror att jag kanske somnade 01.00
Förmodligen hade jag hunnit bli en liten smula övertrött till och med.

Mille hade ju typ inte sovit något på natten heller. Jag hörde ju att han var vaken mitt i natten...typ nästan lika länge som jag var själv. Så igår var han hos en kompis och närmare halv åtta ringde han och frågade om jag kunde komma och hämta honom. Det hör inte till vanligheterna, i vanliga fall brukar han ju försöka förhandla om att få stanna så länge som möjligt. Jag trodde nästan att han hade blivit osams med sin kompis eller nåt. Men det visade sig att han bara var så ofantligt trött. 
Han somnade typ direkt han kom hem. Han la sig i sängen och tittade på mobilen och slocknade på en kvart. Han vaknade efter typ två timmar, men då fick han ta sitt melatonin och somnade om och har sovit hela natten. 

Jag pep iväg och sov till typ 11.00 
Det är ju alltid så att man gärna vill sova "igen" det man missat. Men man blir ju sällan piggare för att man sover längre. Det händer ju liksom inte. Oftast blir man bara segare. Dessutom orkade jag inte kliva upp direkt och komma igång med något så jag låg och drog mig i sängen. Oftast brukar jag inte ha ro nog att göra det. Jag är oftast rastlös efter fem minuter i vaket tillstånd. Sova går bra, men när jag vaknar kliar det i kroppen. 
Jag har inte orkat gå till mamma på kaffe.

Jag har inte gjort mycket alls. Jag har klätt mig, dragit dammsugaren lite slarvigt över golvet. Stekt korv och kokat makaroner. Och det är typ det.
Jag kände att jag var på väg att få huvudvärk, jag började få ont på vad jag har lärt mig är min triggerpunkt. Just ovanför svanskotan i liksom V musklerna. Fast det känns som att det är precis i tyggraden det gör ont. 
Så Jonas tog den där pistolen med en boll på som är ett sjuhellsickes bra vapen när man behöver massage. Han hittade några andra ömma punkter som jag inte visste fanns. Jag har nog aldrig känt att jag har haft ont där förr. En bit under armhålan på sidan av revbenen, typ där B-Hån sitter. 
Aj som fan vad ont det tog. Jag brukar tycka att massage är en så pass skön smärta att jag liksom gärna vill bli plågad så länge som möjligt. Men det här gjorde så ont att jag inte stod ut särskilt länge. Nu är jag mör. Det är fortfarande lite känningar som varnar för migrän och jag är jättefrusen. 
Det är dessutom ovanligt kallt här hemma. Det är det sämsta med bergvärme. När det är plus minus fem grader över eller under nollan blir det kallt inne. När det är typ tjugo minus däremot har vi det så varmt och gött inomhus. 

Annars då?! Ja, jag har haft en del på hjärtat att skriva av mig om. Men det har jag inte hunnit så nu har inspot försvunnit och jag kommer knappt ihåg vad det var jag tänkte på. 
Så jag får återkomma i fall min hjärna återkommer....
Men till dess så ska jag sluta ordbajsa en massa onödigt dravel som inte är ens en gnutta intressant.

Det känns så himla trist ibland när man skriver om hur trött man är och hur lite man har gjort. 
Typ tack för informationen. Intressepilen rakt i ögat!

Over and out. 😁


Åh vad jag längtar efter en kattungekull. Jag behöver den typen av lycka i mitt liv just nu <3


Inga kommentarer: