onsdag 29 december 2021

Uppe med tuppen

 Jag vaknade vid 06.00 idag. Klockan är bara halv sju.

Jag valde att stiga upp på en gång. Jag har legat ett helt dygn med migrän igen, fruktansvärt ont i olika  intervaller. Jag pallade att gå upp och ta en dusch och just efter det kändes det som att jag kanske skulle få en bra dag. Men det tog inte länge innan huvudvärken kom ändå. Så gårdagen spenderade jag 75% i sängen. 
Jag vaknade av att jag hade så ont i min axel. Där låg jag och sov i min förbannade superman pose igen. Jag kände att jag var stel så då bestämde jag mig för att stiga upp innan kroppen stelnar ännu mer. 

Man känner sig så jäkla bakis dagen efter huvudvärk. 
Jag hoppas att jag ska få klara mig utan idag.

Nu tänker jag snart ta en morgonpromenad till mamma och pappa och bjuda mig själv på morgonkaffe. Mamma brukar vakna typ innan tuppen ens har hunnit kläckas ur sitt ägg. Men av någon underlig anledning så brukar det vara så att hon sover lite längre, just dom dagarna jag vaknar tidigt som fan. 

Men jag har ju nyckel så det är ju bra. 
Man kan ju alltid smyga in....och vaknar dom så vaknar dom. 
Man får göra så. Dom är ju trots allt mina föräldrar. Dom måste ju ta lite ansvar. 🙎

Det är nog bra att röra kroppen lite så den får igång blodflödet så fort som möjligt. 
För gudarna ska veta att nu känner jag att det verkligen har börjat komma surt efter allt som har varit. Jag är död i både kropp och själ. 
Man får alltid betala förr eller senare när man kör på för hårt. Tar man ut för mycket på kontot så blir det tomt ett tag. Och det är precis vad jag har gjort sista tiden. Jag har tömt energikontot och jag tror till och med att jag har tagit energi på kredit, så nu måste jag betala tillbaka med avbetalning. Det kanske är det migränen kommer för. 
Somliga straffar Gud genast.

Men ibland är man ju så illa tvungen att göra saker som ska göras. Oavsett om man orkar eller ej. Det är bara att bita ihop... ta det som en man.... eller bättre än en man.
Leka Hulken och spela odödlig för ett tag. Sen får man ligga i fosterställning och tycka synd om sig själv ett tag. 
Ingen annan kan ju göra allt åt en...så vida man inte har en slav...men det är ju lite olagligt nu för tiden. Det är ju dumt....jävla skitregel.



Have a najs day!


Inga kommentarer: