torsdag 25 november 2021

Fredag

Idag har det varit en förhållandevis ”lugn” dag jämfört med hur dagarna har sett ut senaste tiden. Igår piffade jag till lite nere i svärfars ”man-cave” och i natt sover han här för första gången. Han verkar tycka att det är rätt mysigt där nere.

Milla bestämde sig för att sova över hos farfar då hon sover på hans soffa. Gullungen. Jonas är på firmafest idag. Han åkte redan strax före 16.00.

Mamma var också gräsänka idag för pappa hade dragit en sväng till Piteå för att hälsa på en gammal kompis. Så mamma kom på en genialisk idé 💡 om att hon, jag och barnen skulle äta mat från sibylla. Det var skönt. Mysigt och framför allt skönt att slippa laga mat. Jag hade dessutom dragit igång ett mini-projekt och målade lite i en skrubb/matkällaren som angränsar till svärfars rum. Jag har tagit ut våra saker därifrån så att han ska kunna ha sina saker där. Men det var så äckligt där inne så jag tänker att jag bara kan slarvkladda nå färg där inne så känns det fräschare. Det har jag egentligen tänkt i flera år. Men det har inte funnits någon motivation. Och nu har vi ju färg och allt annat framme så det är lika bra att passa på. Det är ju inte ofta man tömmer ett sånt där skräputrymme liksom. Inte blir det ett noga projekt heller. Så märkvärdigt är det ju inte. Men det blir ändå så mycket trevligare.

Nu ska jag sova 🛌 over and out

Inga kommentarer: