fredag 17 december 2021

Tar fram näsduken. Här ska fulgråtas...

 Idag är det fredag. Och första fredagen på länge utan Idol. Sånt är så jobbigt när man liksom alltid har sin Fredags-tradition. Men idag är det svenska-hjältar galan så då har man i alla fall sin Fredag räddad. Dock får jag förbereda mig för gråt, snor och svullna ögonlock i morgon för jag brukar ha en tendens att gråta en smula till den typen av "happenings"

Igår såg vi dokumentären "the last show" om Freddie från Queen innan han dog och hyllningskonserten dom hade för honom. Där intäkterna gick till forskning om AIDS. 
Alla dessa artister som kom och deltog för att hedra hans minne. 
Så rörande. Kan säga att jag satt med en rätt tjock hinna tårar i ögonen mest hela tiden. 

Idag har vi varit och köpt typ allt som var kvar att inhandla i present/julklapps väg. 
Nu återstår bara den där underbara inslagningen. Det är så mysigt tre första paketen. Sen börjar det brinna säkringar i proppskåpet för det är ju så irriterande att dom gör alla förpackningar så jävliga som möjligt att slå in. 

Men jag brukar ju överleva det...med nöd och näppe. Nu ska jag ladda för TV-mys. Hämtar snor papper och tvättar bort mascaran i förebyggande syfte.

Bild och citat från Depressiva döden #depressivadoden på Instagram



Inga kommentarer: