tisdag 7 december 2021

Luften har gått ur!

 Jag är fullkomligt slutkörd 😓

Idag känner jag mig så jäkla seg. Det första jag sa när väckaren ringde idag var -Jag orkar inte!
Och typ så har jag känt sedan dess. Jag är aptrött!

Idag snöar det helt galet ute. Såna där riktiga Disney-Jul snöflingor. Stora som singlar ner så där perfekt. Och det är så vackert och vitt i träden. Snön väger dessutom ingenting alls så det är lätt att skotta... Man kan till och med typ sopa gården. Så lätt är den. 

Idag vill jag ingenting. Och jag har inte tänkt göra något heller för den delen. Mina ögonlock känns som att dom väger tio kilo vardera efter allt gråtande senaste tiden. Och ögonrödorna kliar och svider. 

Jag har inte ens tänkt dammsuga. Vi får se om barnen ens får mat. Det kanske inte behövs. Dom åt ju igår liksom... 😕

Jag hade tänkt att jag kanske skulle åka och hälsa på Celia idag, men så kom jag på att Jonas ju ska till röntgen kring 18.00 snåret....så då går det liksom sämre med det.

Kanske får bli en tripp i morgonkväll eller så. 
Jag undrar till och med om jag ska unna mig att lägga mig under en filt i soffan och sova en stund. Det vore så väldigt skönt. Milla är hos en klasskompis...det jobbiga är att jag har inte deras telefonnummer ens. Men jag tror att dom har Jonas nummer så dom lär väl ringa honom när dom blir trötta på henne 😁


Den här krukan har varit svart förr...men det fanns kvar några droppar av färgen till toagolvet så då passade jag på att måla den grå. Blev mycket finare nu när man svartvita era är över. 
Med bara en dutt färg här och där kan saker kännas som nytt. Fast det är lastgammalt. Och det har inte varit särskilt ansträngande att göra det nu heller när ändå alla färger har varit framme. 

Over and Out!

Inga kommentarer: