tisdag 14 december 2021

Årets morsa!

 Jag borde få ett diplom eller nåt annat jävla pris för gårdagens insats. Jag sa att vi skulle baka pepparkakor efter maten. Och jag höll vad jag sa. Jag var på jätte bra humör hela tiden. Blev inte stressad en enda gång. Jag hade sånt jäkla tålamod så att man nästan skulle behöva måla ett kors i taket. Det mjölades och knådades för fullt. And I didn't lose my shit!

Mille han var precis som vanligt, hyfsat taggad...men less efter fem stycken. Då gav han upp. Så Milla gjorde i princip närmare fyra plåtar alldeles själv. Jag var förste deg-kavlare. Jävla skitdeg! Den bara smulade och gick fan knappt att kavla ut. Milla blev galen. Jag höll mig jäkligt piano och var såååå pedagogisk. "- Det gör inget, det blir så ibland."

Okej, det är fult att ljuga. Lite brann det nog i proppskåpet. Men endast på insidan. Jag utstrålade sådant lugn och en harmoni sällan skådad. 👀

Jag överlevde och årets pepparkaksbak är över och förbi. NICE as F!

Jag måste erkänna att lite julkänslor kom smygande ändå. Vi lyssnade på lite julmusik och trallade på. Och det är ju någonting i det som väcker även min lite halvdöda julkänsla till liv. 





Jag somnade sent som f-n i natt (också) jisses vad min dygnsrytm är ur led. Men det kanske löser sig nu när min kära dotter Cessan börjar sms:a mig före klockan 05.00. 
Jag vaknar av vibrationerna i mobilen.
"jag kan inte sova"
"älska insomnia"
"jag har legat vaken hela natten"
"nu ska jag snart upp så nu ger det inget att jag somnar"
Öhh näe, tack för infon. Nu kan inte jag heller sova. Om jag hade somnat om så skulle jag nog aldrig få mig upp igen. Så jag steg upp. Kanske är det lika bra, så kanske jag somnar i vettig tid i natt. 

Nu ska min läkare från psyket ringa. Världens bästa Gunnar. Jag ska rådfråga honom om läkaren från vårdcentralen som skrev ut antidepp, ångestdämpande medicin för diabetessmärtor har skrivit ut ett recept som han tycker låter rimligt när det kommer till mina andra mediciner och det faktum att jag har mått piss av alla andra antidepp mediciner jag någonsin testat tidigare i mitt liv. Vore trist att börja käka någon skit nu som kanske skulle ställa till med en massa helvete nu när jag äntligen mår så pass bra att jag inte vill hänga mig hela tiden.... 
Det vore ju onödigt. SÄRSKILT med tanke på att jag inte har diabetessmärta!





Inga kommentarer: